خانه / آخرین سوالات کابران / از چهره دوست دخترم رضایت کامل ندارم
تردید در انتخاب همسر

از چهره دوست دخترم رضایت کامل ندارم

سلام، ممنون میشم من را راهنمایی بفرمایید.

من ٣٨ سالم است و دارای مدرک فوق لیسانس.

٣ سال است که با دختری که ایشون هم دانشجوى دکترا هستند آشنا هستم.

ایشان تمامی خصوصیات مناسب رفتاری و اخلاقی و خانوادگی را در حد بالا دارا می باشند ولی من از چهره ایشان رضایت کامل ندارم و در طول این ٣ سال حدودا ١۵ یا ٢٠ بار در ذوقم خورده به صورتی که رفتارم با ایشان سرد می شود و کنترلی هم روی این رفتارم ندارم. حتی چند بار اصلا از درون حالت منفی و اضطراب به من دست داده.

گاهی اوقات از او خوشم می آید ولی به دلیل عدم رضایت کامل مرتب و هر دفعه به چهره شان نگاه میکنم و از خودم می پرسم که این چهره خوب است یا خیر.

البته هیکل و تیپ ایشان را کاملا دوست دارم.

تا حدی که تا نزدیک مراسم بله برون هم رفتیم و من به دلیل مردد بودن بهم زدم.

در روزهایی هم که نزدیک زمان بله برون میشد من به دلیل تردیدم اصلا اشتیاقی نداشتم.

فکر میکنم وقتی آدم به زمان اینگونه مراسمش نزدیک می شود باید شوق داشته باشد و خوشحال باشد.

البته به دلیل اخلاقیاتشان به ایشان علاقه دارم ولی می ترسم چهره شان پس از ازدواج باعث ایجاد نارضایتیم بشود.

حالا نمیدانم به این ارتباط به سمت ازدواج ادامه دهم یا خیر؟

۱ دیدگاه

  1. کارشناس ازدواج و خانواده

    سلام

    برای ازدواج علاقه حداقلی لازم و ضروری است یعنی باید طوری باشد که طرف به دل شما بنشیند و بتوانید ایشان را به عنوان همسر بپذیرید. اگر این مقدار علاقه وجود داشته باشد احتمال اینکه مشکلی ایجاد شود خیلی کم است مگر اینکه علل دیگری مثل نداشتن تناسب های لازم در زمینه های مختلف؛ یا نگاه و خدایی نکرده چشم چرانی نسبت به زنان و دختران و … به این مسئله زمیمه شود که در این صورت احتمال سرد شدن زیاد می شود. البته با وجود چنین خصوصیاتی، حتی اگر زیباترین زن هم همسر شما باشد باز هم احتمال سرد شدن هست؛ چون به هر حال کسی پیدا می شود که زیباتر از همسر شما باشد.

    بنابراین اگر ایشان به طور کلی به دل شما نشسته و خصوصیاتی که عرض کردم در شما نیست؛ این ازدواج انشاءالله آینده خوبی خواهد داشت؛ به خصوص اگر خوبی های طرف زیاد باشد و شما آن ها را نادیده نگیرید. اگر هم خدایی نکرده خصوصیات گفته شده در شما بود، می توانید با ترک آن آینده این ازدواج را ضمانت کنید.

    نکته آخر اینکه نباید از این مسئله هم غافل شوید که چنین ارتباطی جدای از اینکه از لحاظ شرعی حرام است و کوله بار گناه شما را سنگین می کند، از لحاظ مادی و اجتماعی نیاز مشکلات زیادی برای شما و به خصوص برای طرف مقابل ایجاد خواهد کرد؛ چون وقتی دو جنس مخالف با هم ارتباط برقرار کردند و بین آن ها وابستگی ایجاد شد، جدایی آنها از هم مشکل ساز خواهد بود. حتی در صورت ازدواج هم باید به نکات حساسی توجه کنند که احتمالا رابطه گذشته آنها خللی در زندگی مشترکشان ایجاد نکند. لذا اگر می خواهید بیشتر از این آسیب نبینید و آسیب نزنید، هر چه زودتر تکلیف این رابطه را مشخص کنید و اگر این ازدواج سر نگرفت، برای ازدواج با فرد دیگر به هیچ وجه از این راه وارد نشوید.

    پیروز و سربلند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme