خانه / آخرین سوالات کابران / از خودارضایی خسته شدم. چطور ترک کنم؟
روشی آسان برای ترک خودارضایی

از خودارضایی خسته شدم. چطور ترک کنم؟

با سلام و خسته نباشید

من جوان مجرد با ۲۷ سال سن به مدت ۱۲ سال خود ارضایی شروع کردم و بارها رهایش کردم و دیگه خسته شدم دیگه نمیخوام فکر  کنم روی حافظه من هم تاثیر گذاشته . در ضمن من شرایط ازدواج و ندارم و میخوام برم خارج از کشور لطفا راهنمایی کنید . اگه بخوام برم دکتر چه دکتری رو باید انتخاب کنم

۵ دیدگاه

  1. سلام انجمنی بنام SA  که در ایران هم هست برای این مشکل وجود دارد کافیه تو گوگل سرچ کنید با عضویت در آن میتونید این عمل ترک کنید.
  2. من که به خاطر این کار زندگیم نابود شد و به کل قید ازدواج و تشکیل خونواده رو زدم. چون اصلا دلم نمیخواد با ازدواج یکی دیگه رو که با هزار امید و آرزو وارد زندگیم شده بدبخت کنم. الانم دنبال راهی میگردم که این غریره جنسی کوفتی رو به کل از بین ببرم چون دیگه به دردم نمیخوره. چه آرزو های قشنگی داشتم برای زندگیم ولی حیف که دیگه هیچ وقت بهشون نمیرسم. امیدوارم هیچ کسی دیگه به این کار مبتلا نشه. منه بدبخت از روی جهل به این کار مبتلا شدم.
    • شما باید نوع تفکرتون رو تغییر بدین.

      به زشت بودن این کار و اسیب های فراوون این کار فکر کنید نا خوداگاه ترکش میکنید

  3. کارشناس ازدواج و خانواده

    سلام

    همونطور که خودتون می دونید خودارضایی عوارض خیلی زیادی داره و اگه بخواین ادامه بدین مشکلات زیادی براتون ایجاد میشه. کم شدن حافظه و ضعف بدن و زودانزالی و به مشکل خوردن در روابط زناشویی و حتی ایجاد مشکل در باروری اسپرم ها تنها بخشی از این مشکلاته. مشکلات معنوی هم که دیگه جای خودش. اینها رو گفتم که بدونی ترک این کار خیلی ضروری تر از اونیه که فکرش رو بکنی.

    برای ترک خودارضایی راه های زیادی گفته شده که با یه سرچ ساده تو انیترنت می تونید مقالاتش رو بخونید و حتما این کار رو بکنید و من دوباره اونها رو تکرار نمی کنم. اما اون چیزی که لازمه بدونید اینه که نیاز جنسی یک نیاز طبیعیه و سرکوب کردن اون برای طولانی مدت کار آسونی نیست و حتی به صلاح هم نیست؛ چون خودش عوارضی رو به بار میاره. برای همین شما در درجه اول باید به فکر راهی طبیعی و شرعی برای این نیاز باشید که همون ازدواجه. لذا پیشنهاد من اینه که ازدواج رو اولویت اولتون قرار بدین و بگید که شرایطش رو ندارم و … . ازدواج از هر لحاظ نه تنها مانع پیشرفت شما نیست؛ بلکه سرعت پیشرفت شما را چند برابر می کنه؛ چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ اجتماعی و معنوی و … .

    با این حال تا زمان فراهم شدن شرایط ازدواج، به این نکات توجه کنید تا اینشاءالله بتونید با این مشکل مقابله کنید:
    ۱- اگه می خواید ترک کنید باید از محیط گناه دوری کنید؛ به خصوص محیط های خصوصی مثل اینترنت و … . دیدن فیلم و عکس نامناسب و حضور در شبکه ها و فضاهای مجازی غیر اخلاقی با ترک خودارضایی جمع نمی شن.
    ۲- از تنهایی به شدت خودداری کنید و تحت هیچ شرایطی تنها نمونید. حتی اگه شرایط فراهمه تو اتاقتون تنها نخوابین. اگر هم تنها می خوابین زمانی به رختخواب برید که بدونید دیگه خوابتون گرفته و به محض اینکه سرتون رو بذارین خوابتون می بره.
    ۳- اوقات فراغت رو به حداقل برسونین. هر چه بتونید مشغله خودتون رو بیشتر کنید، افکار گناه آلود از شما دورتر می شن. آدم خسته دیگه نایی برای فکر کردن به این مسائل نداره. البته این فقط برای دوران مجردیه. وگرنه در دوران متاهلی نباید کار زیاد باشه که آدمو از خونواده بندازه.
    ۴- از دوستان ناباب هم دوری کنین. یکی از علل اینکه ما گرفتار گناه و انحراف می شیم، دوست بده.
    ۵- از غذاهای گرم و پرانرژی تا حد امکان پرهیز کنید.
    ۶- از حمام های طولانی خودداری کنید. در حمام لباس زیر را در نیارید؛ چون این کار زمینه خودارضایی رو فراهم می کنه.
    ۷- ورزش، ورزش، ورزش. این مسئله خیلی مهمه و تا حد زیادی در تمام مسائل به شما کمک می کنه. چه مشکلات جسمی و چه مشکلات روحی روانی. فشار نیاز جنسی رو به شدت کاهش میده و افکار وسوسه انگیز رو از شما دور می کنه و …
    ۸- به دنبال دوستان و محیط های سالم باشید. هر چه ارتباط شما با این افراد و اماکن بیشتر بشه، راحت تر می تونید با خودارضایی مقابله کنید. ارتباط خودتون رو با خدا و اهل بیت علیهم السلام زیاد کنید و از خودشون کمک بخواید. مطمئن باشید کمکتون می کنن.
    ۹- گهگداری کتاب هایی که در مورد مضرات خودارضایی هست رو مطالعه کنید. به خصوص در مورد مضرات معنوی اون بیشتر مطالعه کنید. ممکنه عده ای به خصوص برخی از پزشکان و حتی مشاوران بگن که این کار مشکلی ایجاد نمی کنه؛ ولی این حرف کاملا نادرسته. هیچ متخصصی بیشتر از خالق انسان ها علم نداره. اگه مشکلی نداشت مطمئن باشید خدا او رو حروم نمی کرد. بعلاوه اینکه افراد زیادی بعینه مضرات این کار رو دیدن.

    در مورد اینکه پیش چه دکتری برید هم معمولا روانپزشک، روان شناس و بعضا اورولیژیست ها به این مسئله می پردازن. ولی چون متاسفانه غالبا تحت تاثیر علوم غربی هستن، من به شخصه جرات نمی کنم بگم برید پیش اینها؛ مگر اینکه متخصص متدینی پیدا کنید.

    پیروز و سربلند باشید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme