بی غیرتی همسر

صحبت کرد درباره رابطه زناشویی با دیگران

سوال:

سلام

من سوالی داشتم. نامزد من یک پسر سالم و با غیرت هست. یعنی من با این خصوصیات شناختمش. تازگی‌ها یک پیام تو موبایلش دیدم و فهمیدم راجع به روابط زناشوییمان با دوستش حرف می‌زند. در آن پیام به دوستش گفته بود امشب نتوانسته با من رابطه داشته باشد. البته از الفاظ زشتی هم استفاده کرده بود. من دارم دیوانه می‌شوم. یعنی من اشتباه شناختمش؟! یعنی این قدر بی غیرت است؟ حالا باید چه کار کنم؟ دیگر به او اطمینان ندارم. همیشه به من می‌گفت خیلی روی حریم شخصیمان حساس است. حالا خودش راجع به ناموسش با یک مرد غریبه حرف می‌زند؟ تو را خدا زود جوابم را بدهید.

جواب:

سلام

این عجیب است که کسی در مورد رابطه زناشوییش با بقیه صحبت کند؛ آن هم با الفاظ بد. این مسئله با غیرت مردانه نمی‌سازد؛ ولی احتمال دارد این کارش دلیل بر بی غیرت بودنش نباشد و مثلا بخاطر اینکه شهوتی بوده، این حرفا را برای لذت بردن زده باشد؛ چون گفتن الفاظ برای کسی که شهوتش بر انگیخته است ممکن است لذت اور باشد. لذا زمانی که نتوانسته با شما ارتباط جنسی داشته باشد خواسته این جوری لذت ببرد و دیگر توجه نکرده که ادم در مورد ناموسش با دیگران این طور صحبت نمی‌کند.

یا اینکه شاید کلا با دوستش از این حرفا زیاد می‌زنند و برای آنها عادی است. پس اگر این دو احتمال باشد گفتنش دلیل بر بد و بی غیرت بودنش نیست؛ بلکه معلوم می‌شود بخاطر موارد بالا از این حرفا زده.

شما برای اینکه بفهمی آیا ادم بی غیرتی است یا اینکه این حرف به صورت استثنایی از دهدنش در آمده، امتحانش کن و برای او از یک نفر ادمی بگو که رابطه جنسی خودش با زنش را برای دیگران می‌گفته و عکس العملش را مشاهده کن. پس اگر دیدی که از کار آن فرد فرضی ناراحت شد و به او نسبت بی غیرتی داد، بدان که ادم بی غیرتی نیست و این کارش استثنایی بوده و در مورد آن اس‌ام اس چیزی نگو. اما اگر بعدا دوباره دیدی که از این حرفا به صورت مکرر در اس‌ام اس می‌زند میتوانی با او حرف بزنی و از او توضیح بخواهی.

 

موفق باشید

۴ دیدگاه

  1. با سلام لطفا کمکم کنید من پنج سال ازدواج کردم ۲۴سالمه و دو پسر کوچک دارم من شوهرمو خیلی دوس داشتم همیشه با هم دعوامون میشد سر مسایل مختلف ولی عاشقش بودم تا سال قبل که سر بچه دومم حامله بودم کسی بهم گفت که همسرت که دوسال پیش رفته بوده ارمنستان برا کار نبوده و رفته واسه خرابی … خلاصه از زیر زبون خودشم کشیدم و معلوم شد درست بلاخره بخشیدمشو قول داد که اشتباه بود و … تا چند روز پیش که متوجه شدم از کسایی که هم سیگار میکشه تفریحی هم گاهی تریاک و مشروب و زنا و… خلاصه داغون شدم ما هر دومون خانواده مذهبی هستیم و توش موندم که این چطور اینجوری بار اومده من تازه بعد پنج سال شناختمش و متوجه شدم اصلا نماز و … همش نمایشی بوده که همونارم درس حسابی انجام نمیداد و حتی شنیدم که از رابطه زناشوییمون هم با اسم همه چی برا دیگران تعریف میکرده که اومدم بطور غیر مستقیم بهش گفتم یکی از دوستام پشت در شنیده که شوهرش داشته از رابطشون برا دیگران میگفته و… گفت اینا ی دلیل داره که طرف حتما اعتقاد ب خدا نداره و… خلاصه که خیلی از مسایلی و که فهمیدم ب روش اوردم و انکار و تازه منو تهدید میکنه که اگه بفهمه که کی اینا رو ب من گفته اونو میکشه و طلاقمم نمیده و … خلاصه نمیدونم چ کنم دوتا بچه هامم گناه دارن و دیگه نمیکشم دیگه جونی برا زندگی ندارم فقط میگه میرم سر ی کار درستی و خیالت راحت باشه من دیگه میخوام درس شم و هیچ وقت بهت خیانت نمیکنم ولی دیگه باورش ندارم و نمیدونم چه کار کنم موقعیتمم طوریه که نمیتونم برم مشاوره کمکم کنید خواش میکنم
  2. سلام.من ۸ ساله که دارم زندگی می کنم و یک دختر ۴ ساله دارم .همسرم رو ۴سال پیش با دختری که فامیل دورشان بود و مجرد هستن دیدم در رستوران واکنش نشان دادم و بعد از کلی معذرت خواهی برگشتم خانه.بعد از اون اتفاق یکی و دوباری هم پیامشونو دیدم .و بعد از اون جریانا الانم دوباره دیدمشون .خواهش میکنم راهنماییم کنید.همه میگن باید ولش کنم حتی چند تا مشاوره رفتم ولی باز هم گیج هستم به خاطر دخترم.در حالی که من تو زندگی از هیچ چیز برای ایشان دریغ نکردم.
  3. کارشناس ازدواج و خانواده

    سلام

    چنین رویکردی ناشی از دو چیز می تونه باشه. یا اینکه ایشون واقعا قصد ازدواج نداره و شما رو صرفا در حد یک دوست می دونه و برای همین برای اینکه به خواسته هاش برسه سعی میکنه هیچ مخالفتی با شما نکنه تا همیشه رضایت شما رو داشته باشه و بتونه شما رو حفظ کنه و با شما بمونه. یا اینکه علتش اینه که ایشون کلا چنین شخصیتی داره و در اثر شرایط محیطی زندگی که داشته چنین روابطی خیلی براش عادیه و به عبارتی میشه گفت غیرت رو تو این چیزا نمی دونه.

    باید مسئله به صورت دقیق تر بررسی بشه. درسته که شما می گید ایشون قابل اعتماده و صد در صد قصدش ازدواجه ولی ممکنه شما اشتباه کرده باشین. لذا اولین قدم اینه که از این مسئله مطمئن بشین. راهش هم اینه که بهش بگید رسما بیاد خواستگاری. اگه نیومد و بهونه آورد معلوم میشه که یجای کار مشکل داره.

    قدم بعدی اینه که وقتی ایشون رسما اومد خواستگاری شما با دقت بیشتری خصوصیات ایشون رو ارزیابی کنید. اگه به این نتیجه رسیدین که ایشون چنین شخصیتی داره و در ارتباطات خیلی آزاده و از طرفی شما اینطور نیستین و نمی تونین آزادی ارتباط رو تحمل کنین بهتره قید این ازدواج رو بزنین؛ چون به همون اندازه که ایشون نسبت به شما بی اهمیته، چندین برابرش نسبت به ارتباطات خودش با دخترها و زنهای دیگه هم بی اهمیته و این مسئله در طولانی مدت می تونه خسارات زیادی به زندگی و روحیه شما وارد کنه و خوشبختی رو از شما بگیره. 

    معمولا اون کسی که حریم ها رو حفظ نمیکنه دیر یا زود در زندگی با مشکل مواجه میشه چون چنین فردی هیچ تعهدی نسبت به همسرش نداره و اگه امروز با همسرش به مشکل خورد به جای حل مشکل میره سراغ یکی دیگه و خیلی راحت نیازهاش رو از اون طریق رفع میکنه و …

    پیروز و سربلند

  4. سلام

    من مدتیه با یه اقایی دارم اشنا میشم که از همه نظر جدی به نظر میرسه برای ازدواج و گاهی حتی منم که ازدواج و جدی نمیگیرم و میگم همه چیز پنجاه پنجاست اون میگه اصلا اینطور نیست

    این اقا خیلی مهربون و قابل اطمینان اما تنها چیزی که اذیتم میکنه اینه که احساس میکنم من با وجود اینکه دخترم بیشتر حساسم رو دوستای معمولیش که ممکنه دختر باشن یا حتی  رو کامنتاش اما سعی میکنم زیادم خودمو حساس نشون ندمو بحث نکنم اما این اقا میشه گفت حساس نیست گاهی ما دخترا دلمون میخواد یه غیرتایی و حتی لفظی بشنویم که ببینیم ایا واقعا دوسمون دارن یا نه  .اما مثلا وقتی من میگم با همبازیه پسرم میخوایم یجا جمع شیم فقط میگه خوش بگذره عزیزم مواظب خودت باش

    یا میگم اگه پدرم مارو ببینه چی میشه با خنده میگه من که فرار میکنم بعد من فکرم درگیر میشه یعنی من انقد ارزش ندارم که وایسه چون پدرم که باللخره مارو دیده و بعد قطعا بهم میگه تو انقد ارزش نداشتی که پسرهمثله مرد وایسسه بگه من دختره شمارو میخوام و اصلا فرار کرد

    اگه جدی قصدش ازدواج من دلم میخواد حتی به حرف پشتم باشه نه اینکه بگه تو خودتی و خودت

    به نظر شما من خیلی حساسم؟

    یا این نشونه ی مهم نبودن نیست؟

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme