نیاز شدید به همسر دارم

سلام
من پسری هستم که ۱۹ سالم هست و دانشجوی مهندسی مکانیک هستم. چون علاقه شدیدی به درس ریاضی دارم و به نظر خودم و معلم‌های خودم (در آموزشگاه) در ریاضی مسلط هستم، مشغول به تدریس ریاضی دبیرستان در همه مقاطع هستم؛ البته تازه شروع کردم و درآمدم کم است. (الان شش شاگرد دارم؛ ولی مطمئن هستم بیشتر می‌شوند؛ چون از کارم راضی هستند).

سربازی هم معاف هستم؛ ولی راستش نیاز شدیدی در خودم برای ازدواج احساس می‌کنم. جدای از مسئله نیاز جنسی که خیلی زیاد هم هست، باز هم نیاز شدیدی به داشتن همسر دارم؛ نمی‌دانم چرا؟ دختر خاصی را هم مد نظر ندارم. می‌خواستم اگر می‌شود راهنماییم بکنید که من چه کار کنم؟ در ضمن من تا حدودی چاق هستم و شدیدا به خاطر چاقیم خجالتی هستم و در دانشگاه اصلا سمت دخترها هم نمی‌روم.

 پاسخ:

سلام
هر فردی که بالغ می‌شود، تدریجا احساسات جنسی و عاطفی در او بیدار می‌شود و در پی آن احساس نیاز به جنس مخالف در وجودش ایجاد می‌شود و با گذشت زمان شدت پیدا می‌کند. شما هم که ۱۹ سال دارید حد اقل ۴ ساله که بالغ شدید و کودکی را پشت سر گذاشتید. پس طبیعی است که احساس نیاز به کسی داشته باشید که همدم شادیها و غمهای شما باشد و به هم عشق بورزید و نیازهای جسمی و روحی همدیگر را برطرف کنید.

این چیزی است که اسلام هم بر آن صحه گذاشته و فرموده هر انسان بالغی مستحب است که ازدواج کند و اگر به حرام بیفتد ازدواج برای او واجب می‌شود. پس از نظر اسلام لازم نیست که کسی سنش به بیست و چند سال رسیده باشد تا صلاحیت ازدواج داشته باشد بلکه همین که احساس نیاز به جنس مخالف کند ازدواج یا برای او مستحب است و یا واجب.

پس تعجبی ندارد که شما احساس نیاز به همسر داشته باشید؛ چون هم مطابق طبیعت شما است که احساس نیاز به جنس مخالف دارید و هم دین صلاحیت ازدواج شما را تایید میکند.من احساس می‌کنم اینکه شما می‌گویید من نمی‌دانم چرا این احساس را دارم احتمالا بخاطر این است که تصور می‌کنید هنوز به سن ازدواج نرسیدید و به همین خاطر شاید فکر می‌کنید این احساس نادرست و غیر طبیعی است؛ در صورتی که این طور نیست و این احساسی طبیعی است که نشان دهنده رسیدن شما به سن ازدواج است و این هم که شما برای رفع این نیاز سراغ دخترهای دیگر نمی‌روید و به فکر ازدواج افتادید از پاکی و عفت شما است که جای قدردانی دارد.

به همین خاطر من پیشنهاد می‌کنم با توجه به اینکه از سربازی معاف هستید و شغل هم دارید، هرچه زودتر برای ازدواج اقدام کنید تا ان شاء الله هم پاکی شما حفظ شود و هم خدا بخاطر ازدواج به کار شما برکت بدهد. در مورد اینکه چه طور برای ازدواج اقدام کنید، حدس می‌زنم شما فکر می‌کنید که درستش این است که خود شما باید همسر آینده‌تان را پیدا کنید و چون چاق هستید خجالت می‌کشید که برای همسر یابی طرف دخترها بروید بخاطر اینکه فکر می‌کنید شاید دخترها به خاطر چاقی شما، به شما روی خوش نشان ندهند.

عرض می‌کنم اگر این طور فکر می‌کنید نظر شما درست نیست؛ چون دوست شدن راه خوبی برای همسر پیدا کردن نیست؛ برای اینکه اگر خود شما پیشنهاد ازدواج به دختری بدهید او هرچند هم قصد ازدواج داشته باشد، احیانا بخاطر عدم اعتماد و یا خجالت رد خواهد کرد. پس بهترین راه این است که از طریق خانواده اقدام کنید که یا آنها مورد مناسبی را برای خواستگاری به شما معرفی کنند و یا شما اگر دختری را مناسب می‌دانید به آنها معرفی کنید تا بعد از بررسی در معیت شما برای خواستگاریش اقدام کنند.

موفق باشید

۴ دیدگاه

  1. سلام من یه پسر ۱۹ سالم.توی رشته ایی درس میخونم که دو سال دیگه توی یه سازمانی استخدام میشم.تقریبا یک سال نیم دیگه.واسه خودم خوشحالم.چون بعد از استخدامی میتونم، ازدواج کنم.
  2. سلام.من دختری هستم ۳۰ساله.دانشجو.علاوه بر نیاز عاطفی نیاز جنسی شدیدی دارم.اما شرایط ازدواج برایم پیش نیامده.و ترس از گناه داره اذیتم میکنه.نمیدونم چیکار کنم.
    • مدیر سایت

      سلام
      شما باید علت فراهم نشدن شرایط ازدواجتون رو بررسی کنید تا بعد بتونید اون مانع رو رفع کنید.
      بعلاوه روش هایی برای فراهم کردن این شرایط وجود داره که اون رو هم باید انجام بدید.
      برای پاسخ تفصیلی لطفا سوالتون رو در بخش ارسال سوال سایت مطرح کنید تا به طور خصوصی پاسخ شما ارسال بشه.
      با تشکر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme