خانه / آخرین سوالات کابران / همسرم خیلی بی ذوق و بی حوصله است
بی ذوق بودن همسر

همسرم خیلی بی ذوق و بی حوصله است

باسلام 

دختری ۲۶ ساله هستم که یک ساله عقدم ….شوهرم رو دوست دارم و اوهم من رو دوست داره.از نظر خانوادگی.شغلی.سنی و تحصیلات با هم متناسب هستیم….فقط تنها مشکلی که دارم اینه که شوهرم خیلی بی ذوق و بی حوصله هست و انرژیش رو صرف من نمی کنه ولی من برعکس پرانرژی و باذوق هستم و دوست دارم از لحظه لحظه های زندگیم لذت ببرم…شوهرم اصلا رمانتیک نیس و هیچوقت سعی نمی کنه دل من رو به دست بیاره و من رو خوشحال یا هیجان زده کنه….نزدیک یک ماه دیگه عروسیمونه و من خیلی به ادامه دادن مردد شدم و استرس دارم …هر وقت هم که موضوع رو باهاش مطرح میکنم می پذیره و حق رو کاملا به من میده و قول میده تغییر کنه و عوض بشه ولی هیچ تغییری اتفاق نمی افته…..من از همون ابتدا سعی کردم مطابق میل و نظر او باشم ولی ایشون نه…..من توقعی که از نظر محبت و رمانتیک و عاشقانه بودن از رابطه داشتم خیلی بیشتر از این رابطه است…و می تونم بگم من رو از نظر محبت ارضا نمی کنه….ادامه این رابطه چگونه خواهد بود؟؟؟؟؟؟؟

۳ دیدگاه

  1. سلام من ۱۹سالمه وچند ماهه نامزد کردم و نامزدمم سنش کمه اما خیلی مسئولیت پذیره و خیلی کار میکنه خرج خانوادش گردنشه و تاحالا چیزی برای من کم نذاشته اما چن ماهیه همش باهم بحث می‌کنیم  و کسی که همیشه ناراحته و قلبش میشکنه منم چون خیلی روش حساسم ودوست دارم کل وقتش با من باشه و خیلی رفتاراش و حرف هاش ناراحتم میکنه اونم خیلی وقتا گردن نمیگیره و زود عصبی و ناراحت میشه و میگه نمیتونم . بعضی وقتام عذر خواهی میکنه من خیلی  میترسم  بااین همه بحث و دعوا از چشم هم بیوفتیم و رابطمون سردو سردتر شه  تورو خدا راهنماییم کنید❤
    • جواب شما اینه اجازه بده زندگی شو بکنه و غلط اضافه هم نکن این تویی که پاتو داری از گلیم ت دراز تر میکنی.

  2. کارشناس ازدواج و خانواده

    سلام

    اینکه می گید همسرتون شما رو دوست داره و با هم تناسب های لازم رو دارین نیشون میده ازدواج خوبی داشتین و این خیلی خوبه. دیدن نقاط مثبت یک امتیاز خیلی خوب برای داشتن زندگی موفقه که شما دارید.

    اما در مورد اینکه همسرتون رمانتیک نیست و بی ذوقه به نظرم باید این مسئله از جانب هر دوی شما بررسی بشه. ممکنه مشکل از جانب ایشون باشه و ممکن هم هست نگاه و انتظار شما چنین تفسیری رو از ایشون میده. نداشتن شناخت کامل از جنس مخالف از جانب شما و همسرتون و یا داشتن انتظارات غیر واقع بینانه می تونه علت چنین مشکلاتی باشه. پیشنهاد من اینه که:

    اولا شناخت خودتون از جنس مرد و ویژگی های اختصاصی همسرتون رو با مطالعه و گوش دادن سخنرانی های مرتبط بالا ببرید. در خیلی از موارد همسر شما عکس العمل عاشقونه نشون میده اما متناسب با جنس خودش، و چون شما شناختی نسبت به این مسئله ندارین فکر می کنین ایشون بی ذوقه. ولی وقتی با روحیات ایشون آشنا بشید اون موقع عکس العمل های ایشون رو هم دریافت خواهید کرد و به دوست داشتن ایشون پی خواهید برد. میشه گفت ما آدم بی ذوق اصلا نداریم. اونی که متفاوته عکس العمل افراده. یکی خیلی بروز میده و یکی کمتر. با تعریف شما از بی ذوق باید گفت معمول مردها بی ذوق اند ولی با تعریفی که من عرض کردم باید گفت نوع بروز هیجان مردها با خانم ها متفاوته.

    ثانیا یکی از مشکلاتی که امروزه ما شاهد اون هستیم و ممکنه در زندگی شما هم وجود داشته باشه اینه که نگاه دختر و پسر قبل از ازدواج و انتظاراتی که در ذهنشون از زندگیِ بعد از ازدواج شکل میگیره واقع بینانه نیست و در اثر رمان ها و فیلم ها و تخیلاتی که دارند زندگیی رو برای خود ترسیم می کنند که عملا در دنیای واقعی یا نیست و یا خیلی سخت پیدا میشه. البته این مسئله صرفا برای شما نیست. در خیلی از مردها هم این نگاه شکل میگیره و وقتی با این نگاه وارد زندگی میشن با مشکل جدی مواجه خواهند شد. البته من نمی خوام بگم که علت مشکل شما قطعا اینه؛ ولی عرضم اینه که با در نظر داشتن این نکته تصمیم بگیرین و عجله نکنین. زندگی شما نقاط مثبت زیادی داره که شاید کمتر بشه در زندگی های مشترک پیداش کرد. لذا سعی کنید به جای دیدن زندگی های غیرواقعی، زندگی هایی رو ببینید که در اطرافتون هست؛ مثل مادر، خواهر، دخترهای فامیل و … . با دیدن چندین زندگی می تونید در مورد خودتون و همسرتون قضاوت کنید و علاوه بر پیدا کردن شناخت بیشتر، نگاه های غیرواقعی و رویایی رو از خودتون و حتی همسرتون دور کنید و از زندگی واقعی خودتون لذت ببرید. 

    ثالثا اگه می تونید به اتفاق همسرتون به یک مشاور مراجعه کنین. مشاور به شما خواهد گفت که انتظارات شما تا چه حد بجاست و عکس العمل همسرتون رو هم مورد ارزیابی قرار میده. البته در غالب موارد مشکل دوطرفه است و مشاور با متعادل کردن انتظارات شما و فعال کردن همسرتون نسبت به داشتن عکس العمل های مناسب و عاشقانه مشکل رو حل خواهد کرد.

    پیروز و سربلند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme