خانه / آخرین سوالات کابران / دخترم ۸سالشه میگه عاشق شدم
دختر 8 سالم عاشق شده

دخترم ۸سالشه میگه عاشق شدم

سلام . دختر من ۸سالشه به من و مامانش گفته عاشق سامان شدم . منم عادی تا حالا برخورد کردم . چکار باید بکنم؟

۳ دیدگاه

  1. کارشناس ازدواج و خانواده

    سلام

    بله متاسفانه همینطوره. خب در چنین شرایطی بهترین کار اینه که ما حداقل محیط خانوادگی سالمی برای فرزندانمون فراهم کنیم. طبیعیه که برای مقابله با ویروس باید افراد رو واکسینه کرد و تنها راه واکسینه کردن فرزندان در مقابل ضد فرهنگ هایی که در جامعه وجود داره اینه که ایمان و اعتقادشون رو قوی کنیم. لازمه تقویت ایمان فرزند هم اینه که ابتدا خودمون رو تقویت کنیم. خیلی ها فکر می کنن اینکه دائم در مورد دین و ایمان با فرزندان این سنی صحبت کنیم خیلی موثره در حالی که اینطور نیست. البته بی تاثیر هم نیست ولی فرزندان در این سن بیش از هر چیزی از ما که پدر و مادرشون هستیم الگو می گیرن. بله محیط روی اونها تاثیر می ذاره ولی هیچ وقت تاثیر محیط نمی تونه به اندازه تاثیر خانواده باشه.

    از اون طرف هم باید محیط رو کنترل کرد. درسته که خیلی ها ماهواره دارن و …؛ اما اینطور هم نیست که فرد سالمی اطراف ما نباشه. ارتباط گرفتن با افراد سالم و وصل کردن فرزندان با دوستانی که سلامت دینی و روانی دارن خیلی می تونه موثر واقع بشه. هر چی سن اونها بالاتر بره به تناسب همون میشه روی این مسئله کار کرد.

    در این زمینه کتابی هست با عنوان آموزش مفاهم دینی همگام با روانشناسی رشد نوشته آقای ناصر باهنر. این کتاب می تونه در این زمینه به شما کمک کنه

  2. کارشناس ازدواج و خانواده

    سلام

    چنین حرف هایی در این سن ناشی از احساس خاصی به جنس مخالف نیست؛ بلکه معمولا به خاطر چیزهاییه که از اطرفیان یا محیط تربیتی که داشته دریافت کرده.

    بهترین کار اینه که شما به جمله ایشون که میگه “من عاشق سامان شدم” توجهی نکنین و به هیچ وجه بهش نگین این چه حرف زشتیه یا …؛ بلکه یجوری که متوجه نشه بحث رو عوض کنین. به طور کلی هم خیلی نامحسوس طوری برنامه ریزی کنین که ارتباط دخترتون با ایشون کمتر بشه. از این به بعد باید خیلی مراقب هم بازی های فرزندتون باشین و تا حد امکان شرایط بازی با جنس مخالف رو براش فراهم نکنین؛ چون همین بازی ها زمینه شکل گیری روابط احساسی و جنسی آیندشون میشه.

    از طرفی باید ببینین این حرف ها ناشی از کجاست؟ تجربه نشون داده ماهواره یکی از مهم ترین علل این گرایش ها در سنین پایینه. لذا نه تنها نباید ارتباط مستقیمی با ماهواره داشته باشه؛ بلکه اگه فکر می کنین دوستانی داره که اونا ماهواره دارن باید خیلی مواظب باشین و رابطش با اونها رو کنترل کنین.

    پیروز و سربلند

    • alireza159269

      سلام . ممنونم که پاسخ دادین . ببینید ماهواره پدیده ای هست که من فقط میتونم خودم نداشته باشم در صورتی که میدونم ۹۹درصد همکلاسیهای دختر من و همسایه های من ماهواره دارن پس یه راهکاری باید پیدا کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟
      مطمئنم مشکل خیلی از هموطنامون باشه این قضیه

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme