خانه / آخرین سوالات کابران / آیا با زنی که با همسرم رابطه دارد صحبت کنم؟
خیانت به همسر

آیا با زنی که با همسرم رابطه دارد صحبت کنم؟

سلام. خسته نباشید

من خانمی ۲۵ ساله با مدرک لیسانس و متاهل و دارای یه فرزند هستم.

همسرم ۳۴ سالشه و الان بعد از دوسال نامزدی حدود یک سال و نیم زیر یه سقف رفتیم.

اخیرا متوجه رابطه تلفنی ( و سکس تل البته به گفته همسرم)همسرم با یک زن بیوه که دوفرزند داره شدم. البته بعد از اینکه متوجه شدم به همسرم گفتم و همسرم بهم توضیح دادن که حماقت  کرده و فقط لحظه ای بوده و مارو دوست داره و نمیخواد زندگیشو بخاطر این ببخشید خریتش از دست بده و قول داده که به کل فراموشش کنه.

میخوام بپرسم آیا میشه به این شخص اعتماد کرد. با وجود اینکه اعتمادم به کل از دست دادم و هروقت یه رفتاری میبینم فک میکنم بازم رابطه داره باهاش. هرچند رفتارش خیلی بهتر شده و به گفته خودش داره آدم میشه. اینم از اون قضیه به بعد هر مشکلی جدای از خیانتش پیش میاد و حرف و گله ای میکنم لام تا کام حرف نمیزنه و میگه بخاطر اشتباهی که کردم نمیتونم حرفی بزنم و شرمنده هستم و مجبورم سکوت کنم! آیا این درسته؟

من آدرس و تلفن خانمی که باهاش ارتباط داشته رو پیدا کردم. میخوام برم سراغش و باهاش صحبت کنم ببینم همسرم تا چه حد راست گفته؟ و فکر میکنم این کار بهم کمک میکنه. آیا این کار درستی هستش؟ و چه عواقب و ضررهایی داره؟لطفا راهنماییم کنید من انگیزه زندگی با همسرم رو از دست دادم و فقط بخاطر فرزندم به این زندگیه بدون اعتماد ادامه میدم. خیلی زجرآوره. لطفا کمکم کنید

۱ دیدگاه

  1. کارشناس ازدواج و خانواده

    سلام

    اینکه به سراغ آن خانم بروید و جزئیات را از او سوال کنید و … کار درستی نیست؛ چون این کار دردی از شما دوا نمی کند. حتی دعوا و جر و بحث و ابراز بی اعتمادی و … هم مشکل شما را نه تنها حل نمی کند بلکه ممکن است بیشتر هم به این مشکل دامن بزند. شما باید به فکر حل ریشه ای مشکلتان باشید نه از بین بردن عوارض ظاهری آن. مثل این می ماند که خدایی ناکرده شما تب کرده اید و به جای اینکه به فکر پیدا کردن علت تب باشید و آن را دوا کنید، علامت بیماری که خود تب است را با یک تب بر از بین می برید. طبیعی است که با این کار ممکن است به طور موقت تب شما از بین برود ولی چون اصل مشکل باقی است احتمالا بعدا با تب شدید تری مواجه خواهید شد. در مشکل شما هم اگر فقط با ابراز ناراحتی شرایطی فراهم کنید که همسرتان دائم بگوید من اشتباه کردم و …، احتمالا فقط علامت مشکل را از بین برده اید نه علت آن را. اگر می خواهید مشکلتان به طور اساسی حل شود باید علت گرایش همسرتان به فرد دیگر را کشف کرده و بعد با رفع آن، مشکل را حل کنید.
    اولین قدم برای بررسی علت مشکل این است که روابط خود با همسرتان را به طور کامل مورد بررسی و بازنگری قرار دهید و اگر خلیلی در آن وجود دارد آن را حل کنید. البته ممکن است خودتان متوجه این مشکل نباشید. لذا علاوه بر اینکه باید در این زمینه مطالعه کنید و بدانید به عنوان همسر چه نقشی دارید و چه کارهایی باید انجام دهید، مستقیم و غیر مستقیم می توانید از همسرتان این مسائل را جویا شوید؛ یعنی به نحوی از او بخواهید که انتظاراتش را از شما بیان کند و حتی اگر از شما چیزی می خواهد که شما به آن توجه ندارید به شما بگوید. هر چه این کمبود ها جبران شود و رابطه شما تقویت شود، به همان نسبت از میزان لغزش همسرتان کاسته خواهد شد.
    بعد از این مرحله، اگر مشکلی وجود نداشت و با این حال همسرتان باز هم چنین گرایش هایی داشت، باید وضعیت ایمانی و اعتقادی همسرتان را بررسی کنید. اگر احساس کردید از این جهت ضعیف است، باید به دنبال های راهکارهای تقویت ایمان و اعتقادات او باشید تا بتوانید او را از خطا حفظ کنید.
    اگر ایمان و اعتقاد او هم تا حدودی قابل قبول بود و با این حال باز هم گرایش داشت، در این صورت دیگر نمی توان این را یک مشکل دانست؛ چون طبق گفته دین گرایش مرد به زن دیگر همیشه هم به عنوان مشکل و بیماری تلقی نمی شود؛ چون اگر این گونه بود خداوند متعال ازدواج با چند زن را برای مرد حلال نمی شمارد. البته قبول دارم که پذیرش این مسئله شاید از جانب شما که یک زن هستید به این راحتی نباشد ولی اگر به نسبت این حکم با خداوندی که علیم و حکیم است و سخن و دستور او بهترین دستور فکر کنید، پذیرش این مسئله برای شما راحت خواهد شد. این نکته را برای این عرض کردم که مواظب باشید همسرتان را پای چوبه داری نبرید که حقش نیست.

    بنابراین جر و بحث و دعوا و ابراز ناراحتی و بی اعتمادی و صحبت کردن با آن زن و … بدترین راه حل ممکن است. برای حل مشکل باید به دنبال علت اصلی و رفع آن باشید؛ وگرنه با دست خود آتشی را در زندگیتان روشن می کنید که خاموش کردن آن دیگر از توان شما خارج خواهد بود و روزی پشیمان خواهید شد که دیگر پشیمانی سودی ندارد. حفظ زندگی مشترک باید اولویت اول شما باشد؛ حتی اگر مشکل همسرتان حل نشود؛ البته اگر مشکل باشد. تا زمانی که شما با او خوب رفتار کنید، در قلب او خواهید بود و هیچ کس جای شما را نخواهد گرفت.

    پیروز و سربلند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme