همسر بد دهن

همسرم عصبی؛ بد دهن و بی برنامه است

سوال:

سلام

آیا میتوانید راهی برای رفع ناسازگاری و حرف نشنوی خانم نشان بدهید؟ ایشان هجده ساله هستند و به هم علاقه داریم؛ ولی با کوچکترین انتقادی اقدام به عصبانیت و بد و بیراه گفتن میکند. نه برنامه ای برای زندگی دارد؛ نه روحیه ای برای آینده. واقعا درمانده ام. نمیدانم چکار کنم؟ لطفا راهی به بنده نشان بدهید.

پاسخ:

سلام

برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد منتها لازمه دادن راه حل اینه که شناخت کامل از طرفین و شرایط وجود داشته باشه. لذا بهترین راه حل اینه که شما به همراه همسرتون به یک مشاور خوب مراجعه کنین.

اما نکاتی که به طور کلی میشه گفت اینه که شما باید دو تا کار رو خوب بتونی انجام بدی تا مشکل حل بشه.

اول اینکه روش انتقاد کردنت رو عوض کنی. بدونی کی باید انتقاد کنی و از چه چیزهایی باید انتقاد کنی. خب طبیعیه که غالب افراد در مقابل انتقاد ناراحت میشن و عکس العمل نشون میدن. هر چه زبان انتقاد تندتر باشه، عکس العمل طرف هم شدید تر خواهد بود. مخصوصا که شما در ابتدای راه هستین لازمه که خیلی بیشتر احتیاط کنین. گاهی اوقات لازمه که مرد یا حتی زن در اول زندگی به خاطر جلب عشق و علاقه همسرش از گفتن برخی معایب و مشکلات چشم پوشی کنه تا زمانش برسه.

دوم اینکه عصبانیت و عکس العمل ایشون در مقابل مشکلات رو باید مدیریت کنید و کم کم تغیییر بدید. مثلا وقتی میخوای چیزی بگی همون اول بگو اگه میخوای عصبی بشی نگم. یا مثلا وقتی عصبی میشه شما دیگه هیچی نگو و بگو من با کسی که اینجوری رفتار میکنه حرفی ندارم. باید نقطه ضعف و قوت همسرت رو بدونی تا بتونی در مقابل رفتارهاش عکس العمل مناسب نشون بدی. اگه خودت نمیتونی اینا رو شناسایی کنه، مشاور میتونه در این زمینه بهت کمک کنه.

نکته آخر اینکه زن نیازهای خودش رو داره. اگه روحیه و انگیزه لازم برای زندگی رو نداره به این خاطره که اون نیازهاش هنوز پاسخگویی نشده. لذا بخش عمده ای از حل مشکل ایشون در دست شماست. لازمه که با روحیات زنانه و به خصوص روحیات همسرتون آشنایی کامل پیدا کنین تا بتونین نیازهاش رو رفع کنین. اون موقع است که امید و عشق و انگیزه در ایشون جاری خواهد شد.

پیروز و سربلند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme