خانه / مشاوره خانواده / کم توجهی همسر / همسرم همه محبتش را خرج خانواده اش میکند
کمبود محبت

همسرم همه محبتش را خرج خانواده اش میکند

سوال:

سلام

من زن ۲۷ ساله‌ای هستم که سه ساله ازدواج کردم. من با شوهرم رابطه خوبى داریم؛ ولى به محض اینکه با خانواده خودش رفت و امد میکند کاملا رفتارش تغییر میکند. مادرش میگوید به خواهرش و خودش برسد. حتى من بارها دیده‌ام آن حرفهاى رومانتیک که آدم با زنش باید بگوید، در sms به خواهرهایش میگوید. من هم هر چند نمى خواهم خودم را ناراحت کنم ولى نمى شود. من هم به ناچار با او لج می‌کنم. البته پدری دارد که با خواهرهایش آنچنان محبت امیز حرف میزند که او حتى در بهترین لحظاتم به من نمی‌گوید. وقتى به او شکایت میکنم میگوید من بلد نیستم. تو را به خدا مرا راهنمایى کنید.

جواب:

سلام

از مطالب شما بر می‌اید که همسر شما به خواهر و مادرش علاقه مند است و این کاملا طبیعی است؛ چون خانواده او هستند و شما هم نباید نسبت به این مساله حساس باشید و اگر حساسیت نشان بدهید اثر منفی بر ارتباط همسرتان با شما خواهد گذاشت و دل او را از شما دور خواهد کرد؛ بخاطر اینکه انسان دوست ندارد بدی کسی را که دوستش دارد بشنود.

پس اینکه همسر شما به خانواده‌اش محبت می‌کند طبیعی است؛ اما اینکه نسبت به شما کم محبت است غیر عادی است. ولی من متوجه نشدم این کمی محبت، فقط در اوقاتی است که از منزل مادرش برمی گردید یا اینکه کمابیش محبتش کم است و در آن اوقات تشدید می‌شود؟

اگر به صورت کلی کم محبت است، این نشان دهنده این است که دلش به شما نزدیک نیست و این مساله با تذکر و اینکه به او بگوئید به شما محبت کند هم درست نمی‌شود؛ چون اظهار محبت، جوشش حرارتی است که در قلب هست. لذا تا آن حرارت قلبی نباشد ابراز محبت ادامه دار ممکن نیست. بنابراین شما باید کاری کنید که محبتش به سمت شما جلب شود مثل اینکه از نظر جذابیت ظاهر و لباس و ارایش به خودتان برسید و زمینه برقراری رابطه زناشویی خوب و دلچسب را فراهم کنید. همچنین اگر می‌دانید که در مواردی نارضایتی دارد آنها را برطرف کنید و خلاصه سعی کنید محیط ارام و لذت بخشی در منزل برای او اماده کنید و این را بدانید که اگر این کار را بکنید چیزی را از دست نمی‌دهید؛ چون نتیجه کارهای شما مستقیما به صورت توجه عاشقانه و ابراز محبت همسر به طرف خود شما برخواهد گشت.

اگر کم محبتی همسر در زمانیه است که از منزل مادرش بر می‌گردد، در این صورت علاوه بر اینکه از راهکارهای بالا استفاده می‌کنی، بدون اینکه جبهه بگیری و از خانواده‌اش بد بگوئی، سعی کن که متوجه شوی علت این مساله چیست تا برطرفش کنی؛ اگر متوجه شدی که آنها پشت سر تو بد می‌گویند، تا میتوانی سعی کن با توضیحاتی که میدهی نظر همسر را برگردانی و اگر نشد سعی کن رابطه ات را با خانواده‌اش خوب کنی تا آنها به جای بدگویی از تو پیش همسرت تعریف کنند. برای خوب کردن رابطه با خانواده همسر مطالب لینک زیر را بخوان:

رابطه با خانواده همسر

موفق باشید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme