خانه / مشاوره خانواده / تغییر فکر و نظر همسر / از وقتی ازدواج کردیم به برخورد و حجاب من گیر میدهد
تغییر همسر

از وقتی ازدواج کردیم به برخورد و حجاب من گیر میدهد

سوال:

سلام

خسته نباشید. من ۲ سال پیش با آقایی ازدواج کردم. قبل از ازدواج همدیگر را می‌شناختیم. ایشان من را دیده بود؛ با تمام خصوصیات ظاهری. منظورم پوشش و برخورد و…. اما بعد از ازدواج؛ بعد از چند ماه، حالا نظرش عوض شده و دائم به برخورد و پوشش و حجاب من ایراد میگیرد. من همیشه می‌گویم پوشش هر کسی اعتقاد اوست و من نمی‌توانم به خاطر حرف و نظر تو، طرز فکر و اعتقادم را عوض کنم. الان طوری شده که دائم می‌ترسم مرا در خیابان ببیند و گیر بدهد که روسریت عقب بود و از این حرفا. واقعا خسته شدم. لطفا راهنماییم بکنید

جواب:

سلام

تا وقتی زندگی تشکیل نشده، ممکن است که یک جاهایی ادم بگوید که روزه شک دار نگیر و اگر احتمال می‌دهی به مشکل بخوری، اصلا ازدواج نکن؛ اما بعد از ازدواج چنین حرفی را نمی‌شود زد؛ چون دیگر زندگی تشکیل شده و باید هرطور که شده حفظش کرد؛ ولو به اینکه از یک سری مطالب صرف نظر شود.

شاید بگوئید که این همسر من است که باید کوتاه بیاید و در حقیقت اوست که باید سر قولی که داده بایستد، من نمی‌گویم او این کار را نکند؛ ولی مشکل این است که او الان در دسترس نیست که چیزی به او گفته شود. پس اثر گذاری بر او تنها از راه شما ممکن است.

بنابراین به نظر من اگر شما نمی‌توانید شوهرتان را راضی کنید، چاره ندارید جز اینکه بین بهم خوردن زندگی یا کوتاه آمدن، یکی را انتخاب کنید. کوتاه آمدن هم دو نوع است. قبول کردن و تحمل کردن.

قبول کردن به این است که یا نظر او را در زمینه پوشش به عنوان فکر صحیح قبول کنید و یا اینکه به خودتان بقبولانید که فعلا کار درست این است که نظر او را انجام بدهید. اگر این کار را بکنید از این نظر ارامش پیدا می‌کنید.

تحمل کردن هم به این است که چون چاره ندارید سکوت کنید و بخاطر حفظ زندگیتان به شوهرتان اعتراض نکنید و آن طوری که او می‌خواهد رعایت کنید؛ ولی بدانید که اگر بخواهید با تحمل کردن پیش بروید باید یک مقدار سختی را به جان بخرید.

 اگر نخواهید قبول یا تحمل کنید چاره‌ای ندارید جز اینکه یا با او در بیفتید و زندگیتان را جهنم کنید و یا اینکه از او جدا شوید.

توصیه من به شما این است که اگر شوهر و زندگیتان را دوست دارید، در صورتی که نمی‌شود با او کنار بیایید و راضیش کنید، بخاطر زندگیتان کوتاه بیایید. آن هم نه با تحمل کردن؛ بلکه به این صورت که به خودتان بقبولانید که رعایت حجابی که مد نظر همسر شما هست، مساوی با حفظ زندگیتان است و معلوم است که قبول کردن حرف شوهر هر چند تلخ هم باشد، از به هم خوردن زندگی بدتر نیست. گذشته از اینکه رعایت حجاب کامل برای اخرت خودتان هم خوب است؛ چون حکم خدا را رعایت کردید. هر چند اولش ممکن است کمی سختتان باشد، ولی کم کم عادت می‌کنید.

 موفق باشید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme