خانه / مشاوره خانواده / بچه دار شدن / نمیدانم چه زمانی برای بچه دار شدن مناسب است؟
شرایط بچه دار شدن

نمیدانم چه زمانی برای بچه دار شدن مناسب است؟

سوال:

سلام

من دختری ۱۹ ساله‌ام. مدتی قبل، زندگیمان دچار تنش و اختلاف شده بود که به یاری خدا و راهنمایی مشاور، بهتر شد و خدا را شکر الان از زندگیم و رفتارهایم راضیم. همسرم هم همینطور. سوال من در مورد بچه دار شدن است. در شرایط فعلی از نظر پزشکی می‌توانم بچه دار شوم؛ اما می‌ترسم که زندگیم از این وضعیتی که هست بدتر شود. از یک طرفی می‌گویم که شاید شادی به زندگیم برگردد و با یک بچه شیرین ترم شود؛ اما خب ترس از بدتر شدن وضعیت زندگیم هم دارم. خواهش میکنم اگر ممکن است راهنماییم کنید تا تصمیمم را بگیرم

جواب:

سلام

شکی نیست که بچه دار شدن، زندگی را گرم و چسب زن و شوهر را به زندگی زیاد می‌کند و موجب می‌شود که بخاطر بچه، بیشتر در برابر ناملایمات زندگی انعطاف نشان دهند. پس بچه دار شدن به صورت کلی مورد توصیه است و خوب است؛ مگر در یک صورت. آن هم این است که زندگی زن و شوهر گرم نباشد و دچار مشکل اساسی باشند؛ مثل اینکه تناسب فکری اعتقادی اخلاقی رفتاری نداشته و یا به هم علاقه مند نباشند و در نتیجه دچار اختلاف شدید باشند؛ اما در عین حال بخواهند با وجود بچه زندگی را گرم کنند و در سایه وجود بچه مشکلاتشان را حل کنند که در اینجا بچه دار شدن توصیه نمی‌شود؛ چون ممکن است نه تنها مشکل حل نشود بلکه بچه یک مشکل بر مشکلات آنها اضافه کند و سبب دورتر شدن آنها از همدیگر شود.

پس زمانی توصیه به بچه دار شدن می‌شود که زندگی حالت نرمال و عادی داشته باشد و زن و شوهر صرف نظر از بچه داشتن، نسبت به زندگی دلگرم باشند؛ نه اینکه دلگرمی به زندگی نداشته باشند و بخواهند انگیزه ادامه زندگی را از بچه دار شدن بگیرند.

در مورد زندگی شما هم همین طور است. اگر وضعیت طوری است که به ثبات رسیده و احساس می‌کنید که آن موارد تنش زا بر نخواهد گشت، در صورتی که بچه دار شوید تضمین پایداری زندگی شما بیشتر می‌شود؛ بخاطر اینکه اگر هم اختلاف کمی بخواهد پیش بیاید طرفین بخاطر وجود بچه و محبت او، راحت‌تر کوتاه خواهند آمد.

بنابر این اگر نگرانی شما از برگشت آن تنشهای سابق است و احتمال جدی می‌دهی که دوباره پیش بیاید، میتوانی بچه دار شدن را عقب بندازی تا زمانی که به اطمینان برسی که دیگر آن موارد اتفاق نخواهد افتاد. اما اگر نگرانی شما از اختلافات کمی است که معمولا در زندگی‌ها اتفاق می‌افتد این نباید مانع بچه دار شدن شما شود؛ چون وجود بچه حتی ممکن است این تنشها را کم کند.

موفق باشید

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme