خانه / مشاوره خانواده / میزان محبت به همسر / به خانم ها تا چه اندازه باید محبت کرد؟
میزان محبت به همسر

به خانم ها تا چه اندازه باید محبت کرد؟

سوال:

سلام

من ۳۱ سالم هست و ۱۰ روزه که عقد کردم. دوست دارم به همسرم احترام و محبت بسیار زیادی بگذارم و خیلی به او محبت کنم. همسرم هم ۲۸ ساله است و دختر عاقل و فهمیده‌ای است. سوال من این است که خانم‌ها چقدر ظرفیت دارند و تا چه حد می‌توان به آنها احترام گذاشت؟ آیا احترام و محبت بیش از حد باعث بروز و ایجاد مشکلات بعدی نمی‌شود؟ ممنون از لطف و راهنمایی شما

جواب:

سلام

محبت و احترام سبب جذب طرف مقابل است؛ بخاطر اینکه موجب خوشحالی و رضایتمندی او می‌شود. منتها در این زمینه نه تنها نسبت به همسر بلکه نسبت به هرکس دیگر نباید افراط کرد؛ چون ممکن است غرور و توقع بی جا پیدا کند و به عبارت دیگر لوس شود.

بنابراین محبت و احترام تا هر حدی که به گرم شدن رابطه و ایجاد رضایتمندی طرفینی منجر شود خوب است و نباید از ان کم گذاشت. اما اگر فردی دید که محبت و احترام او سبب شده که طرفش مغرور شود و خودش را گم کند و خود را بالاتر بداند یا توقعات بی جا داشته باشد، در این صورت باید اولا: محبت و احترام را متعادل کند و ثانیا: مقابل غرور و توقع بی جای طرفش بایستد و در این زمینه به او تذکر بدهد که حد خودش را رعایت کند؛ یا اگر به صورت مستقیم نمی‌تواند، به صورت غیر مستقیم به او بفهماند که کارش اشتباه است؛ یعنی بزرگی کردنش را تحویل نگیرد و به توقعات بی جای او اهمیت ندهد و کاری را که انتظار دارد برای او انجام ندهد تا او برخوردهاش درست شود.

موفق باشید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme